Hydrauliczne spoiwo drogowe szybkowiążące DROHART® jest produkowane fabrycznie i dostarczane w postaci gotowej do zastosowania. Spoiwo DROHART® szczególnie nadaje się do przygotowania materiałów na podbudowy zasadnicze i podbudowy pomocnicze, warstwy odcinające. Wykorzystuje się je w robotach ziemnych, budowie dróg, trakcji kolejowych, lotnisk i innych rodzajów infrastruktury.
Hydrauliczne spoiwo drogowe szybkowiążące DROHART® występuje w 3 odmianach, które różnią się składem, działaniem oraz spełniają wymagania dla różnych klas wytrzymałości wg PN-EN 13282-2.
DROHART EXPERT 32.5
- Klasa wytrzymałości – E4
- Wytrzymałość na ściskanie R7 – => 16,0 MPa
- Wytrzymałość na ściskanie R28 – => 32,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 10% Początek czasu wiązania – => 90 min
- Stałość objętości – <= 10 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 65%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
DROHART PLUS 22.5
- Klasa wytrzymałości – E3
- Wytrzymałość na ściskanie R7 – => 10,0 MPa
- Wytrzymałość na ściskanie R28 – => 22,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 10% Początek czasu wiązania – => 90 min
- Stałość objętości – <= 10 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 50%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
DROHART 12.5
- Klasa wytrzymałości – E2
- Wytrzymałość na ściskanie R7 – => 5,0 MPa
- Wytrzymałość na ściskanie R28 – => 12,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 10% Początek czasu wiązania – => 90 min
- Stałość objętości – <= 10 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 25%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
Skład i właściwości
Hydrauliczne spoiwa drogowe DROHART składają się z szarego proszku, który jest mieszaniną różnych składników, Spoiwo DROHART posiada statystycznie jednorodny skład, po zmieszaniu z wodą, twardnieje zarówno w powietrzu, jak i pod wodą, pozostając w stanie stałym nawet pod wodą. Spoiwo DROHART spełnia wymagania dotyczące: wytrzymałości na ściskanie po 56 dniach, stopnia zmielenia, początku czasu wiązania, stałości objętości, zawartości siarczanów i składu.
Składniki główne hydraulicznego spoiwa drogowego normalnie wiążącego DROHART:
- klinkier cementu portlandzkiego (K),
- popiół lotny krzemionkowy (V),
- popiół lotny wapienny (W).
Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART łączy w sobie cechy wiążące cementu i właściwości osuszające wapna – jest przeznaczone jest do ulepszania i stabilizacji gruntów wysadzinowych suchych i przewilgoconych, jak również gruntów wątpliwych i niewysadzinowych.
Zalety stosowania
- zwiększenie wytrzymałości na ściskanie
- poprawa nośności
- poprawa zagęszczalności
- zwiększenie wodoodporności
- poprawa mrozoodporności
- obniżenie wilgotności naturalnej
Spoiwo DROHART® może być stosowane do przygotowywania materiałów na podbudowy zasadnicze i pomocnicze, warstwy odcinające, warstwy ulepszonego podłoża w robotach ziemnych, budowie dróg, trakcji kolejowych, lotnisk i innych rodzajów infrastruktury.
Źródła: Strona internetowa Spoiwex sp. z o.o. i internet.