Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART® jest produkowane fabrycznie i dostarczane w postaci gotowej do zastosowania. Spoiwo DROHART® szczególnie nadaje się do przygotowania materiałów na podbudowy zasadnicze i podbudowy pomocnicze, warstwy odcinające. Wykorzystuje się je w robotach ziemnych, budowie dróg, trakcji kolejowych, lotnisk i innych rodzajów infrastruktury.
Hydrauliczne spoiwo drogowe normalnie wiążące DROHART® występuje w 4 odmianach, które różnią się składem, działaniem oraz spełniają wymagania dla różnych klas wytrzymałości wg PN-EN 13282-2.
DROHART 32,5
- Klasa wytrzymałości na ściskanie – N4
- Wytrzymałość na ściskanie R56 – => 32,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 15%
- Początek czasu wiązania – => 150 min
- Stałość objętości – <= 30 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 55%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
DROHART STANDARD 22,5
- Klasa wytrzymałości na ściskanie – N3
- Wytrzymałość na ściskanie R56 – => 22,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 15%
- Początek czasu wiązania – => 150 min
- Stałość objętości – <= 30 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 40%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
DROHART MULTI 22,5
- Klasa wytrzymałości na ściskanie – N2
- Wytrzymałość na ściskanie R56 – => 22,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 15% Początek czasu wiązania – => 150 min
- Stałość objętości – <= 30 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 30%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
DROHART ECO 5
- Klasa wytrzymałości na ściskanie – N1
- Wytrzymałość na ściskanie R56 – => 22,5 MPa
- Pozostałość na sicie 0,090 mm – <= 15% Początek czasu wiązania – => 150 min
- Stałość objętości – <= 30 mm
- Zawartość siarczanów SO3 – <= 4%
- Deklarowany udział składnika głównego – 20%
- Tolerancja bezwzględna – +/- 10%
Skład i właściwości
Hydrauliczne spoiwa drogowe DROHART składają się z szarego proszku, który jest mieszaniną różnych składników, Spoiwo DROHART posiada statystycznie jednorodny skład, po zmieszaniu z wodą, twardnieje zarówno w powietrzu, jak i pod wodą, pozostając w stanie stałym nawet pod wodą. Spoiwo DROHART spełnia wymagania dotyczące: wytrzymałości na ściskanie po 56 dniach, stopnia zmielenia, początku czasu wiązania, stałości objętości, zawartości siarczanów i składu.
Składniki główne hydraulicznego spoiwa drogowego normalnie wiążącego DROHART:
- klinkier cementu portlandzkiego (K),
- popiół lotny krzemionkowy (V),
- popiół lotny wapienny (W),
- popiół lotny fluidalny (Va)
- wapno palone mielone (CL-Q).
Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART łączy w sobie cechy wiążące cementu i właściwości osuszające wapna – jest przeznaczone do ulepszania i stabilizacji gruntów wysadzinowych suchych i przewilgoconych, jak również gruntów wątpliwych i niewysadzinowych.
Zalety stosowania
- zwiększenie wytrzymałości na ściskanie
- poprawa nośności
- poprawa zagęszczalności
- zwiększenie wodoodporności
- poprawa mrozoodporności
- obniżenie wilgotności naturalnej
Spoiwo DROHART® może być stosowane do przygotowywania materiałów na podbudowy zasadnicze i pomocnicze, warstwy odcinające, warstwy ulepszonego podłoża w robotach ziemnych, budowie dróg, trakcji kolejowych, lotnisk i innych rodzajów infrastruktury.
Źródła: Strona internetowa Spoiwex sp. z o.o. i internet.